دنیای افریت

دنیای افریت

عکس و متن و فیلم و موسیقی,چهار عنصر اصلی دنیای صفر و یک
دنیای افریت

دنیای افریت

عکس و متن و فیلم و موسیقی,چهار عنصر اصلی دنیای صفر و یک

آموزش فتوشاپ (2)

آموزش فتوشاپ 2 ساختن یک

چشم حیوان



از افریت ببینید و یاد بگیرید!


پیشنمایش




ابزارهای مورد استفاده در این آموزش:





این آموزش به شما نشان می دهد که چطور چشمانی زیبا و زنده را با photoshop 6.0 یا بالاتر درست کنید و این تکنیک detail زیادی دارد و در نتیجه زمان بیشتری از شما می گیرد . در این آموزش ما بیشتر از ابزار airbrush استفاده می کنیم .  حاضرید؟ شروع می کنیم :


گام 1 : طرح خم خود را با استفاده از photoshop و یا مداد بزنید . اگر طرحتان را با مداد زدید حتما بعد از اسکن نیاز به تمیز شدن دارد . ولی اگر از photoshop استفاده کردید بایید طرح تمیزی مثل این عکس داشته باشید:


گام 2 : حالا با استفاده از ابزار paintbrush ,با قلمی به سایز 13px نواحی موی دور چشم و خود چشم را رنگ کنید . نگران مردمک چشم نباشید , آنرا بعدا اضافه می کنیم . برای موی دور چشم حیوان , smudge را انتخاب کرده و نواحی مرزی را با استفاده از  آن نرم کنید . این کار هنگام اضافه کردن مو خیلی بدرد می خورد .




گام 3 : با استفاده از ابزار airbrush ,با اندازه 1px و انتخاب رنگ قهوه ای کمی تیره تر از چشم , به مردمک چشم detail می دهیم . به جاهایی که رنگ شده دقت کنید . بی عیب و نفص نیست چرا که در طبیعت چیز های کامل خیلی کم پیدا می شوند . این چشم هم  نقاط تیره و ناهماهنگ زیادی دارد.



گام 4 : با استفاده از رنگ قهوه ای تیره تر از گام قبل , سعی  کنید  رنگ چشمها را بهتر کنید . حالا تقریبا detail کارمان به چشم می آید !




گام 5 : با قهوه ای حتی تیره تر از قبلی , detailهای دیگری اضافه کنید , بخصوص در حاشیه قرنیه و ناحیه مردمک چشم . اگر دقت کنید می بینید خطوطی تیره به قرنیه اضافه شده است , این خطوط صرفا جهت تنوع دادن به رنگ ها در قرنیه هستند .




گام 6 : حالا با رنگی بسیار روشن تر از رنگ قهوه ای اولیه , شروع  به کشیدن رگه هایی روشن در چشم ( خصوصا در نواحی میانی آن ) می کنیم . حالا چشم ما تازه شبیه چشم های واقعی شده است !




گام 7 : با استفاده از رنگ خاکستری/آبی خیلی تیره (تقریبا مشکی ) , کناره های قرنیه و مردمک را کمی تیره تر کنید


.



گام 8 : به نظر می آید که از روی چند گام پریده باشم ؛ ولی خوب تنها کاری که کردم اضافه کردن highlight است . یادتان باشد که highlightها معمولا هیچوقت کاملا سفید نیستند , ولی ما یک استثناء داریم  و آن "نقطه سفید" است . به انعکاس آبی درون چشم دقت کنید . این انعکاس آسمان است که انگار چشم را زنده کرده است . در اینجا آسمان صاف بوده است . برای این که افکتمان زیباتر شود , رگه هایی از سفید هم به پایین چشم اضافه کردم .





گام 9 : برای سایه دادن به پوست دور چشم به سراغ رنگ خاکستری/آبی گام 7 می رویم  . یادتان باشد که این پوست صاف نیست , پس حتما detail پوست را به یاد داشته باشید . این کار باعث می شود کارتان طبیعی تر باشد .




گام 10 : از خاکستری/آبی روشنتری استفاده کنید و به کارتان highlight اضافه کنید . پوست دور چشم کمی خیس است ؛ پس کمی بازتاب دارد . در این مورد از همان آبی درون چشم استفاده می کنیم . کمی هم قهوه ای در نزدیکی گوشه چشم برای تنوع  اضافه کردم .




کار چشم ها تمام شد , حالا می توانید سراغ اضافه کردن  موهای دور آن بروید و کارتان را کامل کنید .

این تکنیک تقریبا برای همه چشم ها , از آدم تا گرگ و هرچیز دیگری که در فکر شما باشد کاربرد دارد .




نمونه هایی دیگر از این دست






امیدوارم خوشتون اومده باشه و ازش به خوبی استفاده کنید!



این مقاله توسط امیر.ح نصر ترجمه ، مورد ویرایش و تنظیم شده است در این بخش قرار گرفته.

منبع:
سایت 3dtotal.com


توجه:

این مقاله به صورت اختصاصی
برای سی جی پرشین و وبلاگ دنیای افریت
نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت به همراه نویسنده و آدرس دقیق این صفحه مجاز است.

نظرات 1 + ارسال نظر
مهدی سه‌شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 07:51 http://236000000.mihanblog.com/

کسب دآمد میلیونی در کمتر از یک سال فقط با 5000تومان
خوب داستان از این قراره که یک شرکت بزرگ تبلیغاتی بین المللی واسه افزایش چشم گیر آمار بازدیدش یه طرح چرخه ی پول خیلی جالب راه انداخته که توش هیچ کس ضرر نخواهد کرد و همه سود خواهند کرد .
سایت تازه تو ایران شناخته شده و افراده کمی عضو این سیستم هستن پس زودتر عضو شوید تا دیر نشده...

<http://236000000.mihanblog.com/>

اِ اِ اِ ؛ خجالت نمی کشی مرتیکه کلاه بردار اومدی تو سایت من تبلیغ کارهای خلاف میکنی؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد